wtorek, 4 marca 2014

Filmy, które warto obejrzeć

3096 dni (2013) 
3096 dni (2013) Ekranizacja prawdziwej historii mieszkanki Austrii Nataschy Kampusch, która jako 9 - letnia dziewczynka została porwana w drodze do szkoły. Przez 8 lat dziewczynka, a później już nastolatka jest przetrzymywana w specjalnie przygotowanej dla niej piwnicy. Jej porywacz chcę "wychować" ja na kobietę idealną. W pamięć po obejrzeniu filmu zapada charakterystyczne "obey me". Natasha ucieka w 2006 roku. Jeżeli nie macie czasu na film, a nie słyszeliście o historii Nataschy - doczytajcie. Tragizm sytuacji jest o tyle większy, że w 2008 roku matka Nataschy została oskarżona o zorganizowanie porwania córki.



Córka opiekuna wspomnień (2008)Córka opiekuna wspomnień (2008) Szczęśliwe małżeństwo. Żona w ciąży bliźniaczej, mąż jest położnikiem - oczywiście odbiera poród. Mąż jednak zaraz po narodzinach dzieci rozpoznaje, że jedno z nich ma widoczne cechy zespołu Downa. Żonie mówi, że córeczka urodziła się martwa. Lekarz prosi asystującą mu przy porodzie pielęgniarkę o wywiezienie dziecka do ośrodka opiekuńczego. Widząc warunki w jakich dziecko miało by się wychowywać pielęgniarka postanawia je zatrzymać. Po latach Dave (lekarz) dowiaduje się, że jego córka nie znajduje się w ośrodku. Wyciskacz łez - ale warty zobaczenia.



Porwana: Historia Carliny White (2012) 
Porwana. Historia Carliny White (2012) Historia oparta na prawdziwych wydarzeniach. Po kilku poronieniach Ann wykrada noworodka ze szpitalnej sali. Dziewczynkę wychowuje jak własną córkę. Po latach jednak nastolatka odkrywa, że Ann nie jest jej biologiczną matką. Zaczyna domyślać się prawdy i poszukiwać rodziców. Odnajduje ich i zmaga się z wątpliwościami: kto tak naprawdę jest jej matką - ta, która wychowała, czy ta, która urodziła. Porwana, na forach internetowych zbiera sporo opinii o niskim budżecie przy realizacji. Mi w żadnym stopniu to nie przeszkadzało, uważam, że wymyślna scenografia czy znana obsada aktorska odciągała by uwagę od głównego wątku. Szczególnie warta zobaczenia jest scena poronienia porywaczki.


                                         
  Który wybieracie na najbliższy wieczór? :)


6 komentarzy:

  1. Dwie pierwsze propozycje chętnie zobaczę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam tylko "3096 dni" i muszę przyznać, że trochę mną wstrząsnął, a już na pewno dał do myślenia. Dwa pozostałe mam jeszcze przed sobą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam ani jednego, ale napewno obejrzę 3096 dni ;-) Mam nadzieję, że jest na zalukaj :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. 3096 widziałam, świetny, też go mam zamiar polecić jak zrobię kolejny post polecający :) jeszcze jeden bardzo podobny film był do tego ale nie pamiętam tytułu

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatni film mnie bardzo zaciekawił. Pędzę oglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. 3096 dni jeszcze przede mną, na półce czai się też książka Nataschy, ale do jednego i drugiego muszę dojrzeć, bo historie oparte na faktach zawsze robią na mnie duże wrażenie (z niemieckich pozycji polecam Das Experiment). Pozostałych dwóch filmów nie znam, ale chętnie się z nimi zapoznam.

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...