niedziela, 2 marca 2014

Domowa ciastolina

Najczęściej w pracy z większymi grupami dzieciaków używam masy solnej. Wyrabia się szybko i łatwo. Często jednak pracuje też na ciastolinie - jak wiadomo sklepowa jest dość droga w stosunku ilości jednak bardzo łatwo wykonać jednak coś na kształt ciastoliny domowym sposobem.

Składniki ciastoliny (u mnie jak zawsze na oko, w zależności od konsystencji dodaje różnych składników trochę mniej lub więcej):
  • szklanka ciepłej wody
  • szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki soli
  • łyżka oleju
  • opcjonalnie szczypta do maksymalnie łyżeczki proszku do pieczenia
http://www.smykowisko.pl/wp-content/uploads/2012/12/plastelina1.jpg
Źródło:http://www.smykowisko.pl/wp-content/uploads/2012/12/plastelina1.jpg

Ja jestem leniwa (pracuje nad tym!) i przeważnie do zabawy czy prac plastycznych wystarcza mi wariant bezbarwny, jednak bez problemu można powstałą masę pozagniatać przez chwilę z barwnikiem spożywczym.

Robiliście kiedyś domową ciastolinę? Może macie na nią inny przepis?

6 komentarzy:

  1. ciastoliny nigdy nie robiłam, ale wprost uwielbiam tworzyć z masy solnej. dodatkowo po wyschnięciu jest doskonale utwardzona. później maluję ją farbami, znaczy moja córka ;) ale dla mnie także to doskonała zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, wykorzystam na warsztatach! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dziecko uwielbia ciastolinę. Do tej pory kupowałam, ale planuję spróbować i zrobić ją w domu. To ogromna oszczędność ponieważ ta sklepowa szybko schnie i trzeba sięgać po nową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny pomysł na bloga! Mimo iż jestem już dorosła, chętnie zrobię taką ciastolinę! Będzie zabawa!

    Chciałam cię nominować do LBA wszystkie info tu---> http://enviaczek.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, proszę! Do tej pory nie natknęłam się na przepis na ciastolinę. Nawet nie pomyślałam, żeby tak owego poszukać ;)! Myślę, że za jakiś czas wraz z Podopieczną wypróbujemy domową ciasto-plasto wg Twojego opisu. Na pewno zdam(y) wówczas relację ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się koniecznie! :)

      P.S. Książeczka doszła ? :)

      Usuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...