poniedziałek, 31 marca 2014

"I nawet jeśli okazała, jak bardzo mnie nienawidzi, nadal pragnęłam jej miłości."

Historia prawdziwa, mimo że nie wierzyłam - była tak drastyczna. Musiałam wygooglać, żeby zyskać pewność. Jeżeli nie chcecie/nie macie czasu na czytanie polecam Wam chociaż przejrzenie w internecie informacji o odsiadującej obecnie wyrok Eunice Spry.

Alloma Gilbert opowiedziała swoją historię w Ocal mnie od złego. Jest to historia tak pełna okrucieństwa zadawanego dzieciom, że Wam też trudno będzie uwierzyć w jej prawdziwość.

http://merlin.pl/Ocal-mnie-od-zlego_Alloma-Gilbert,images_big,5,978-83-240-1701-0.jpg
Źródło: znak.com.pl

Alloma jako dziecko zostaje oddana pod opiekę z pozoru miłej i sympatycznej Eunice. Rodzice uznają, że nie są w stanie zapewnić jej takich warunków, jakie może jej dać ta doświadczona, zajmująca się już zawodowo dziećmi od pewnego czasu, kobieta. Gdyby od początku wiedzieli jaki los nieświadomie zgotowali swojej córce, Alloma byłaby może uratowana od wszystkich krzywd, jakie ją spotkały. Eunice jednak gromadziła wokół siebie dzieci i podobny los spotkał nie tylko Allomę.

To, że dzieci spały na podłodze i wydzielane były im marne racje żywnościowe to - uwierzcie mi - najmniejsze z ich problemów. Dużo gorsze było maltretowanie, zero przypadkowych uderzeń gołą ręką, a zaplanowane tortury. Wlewanie dzieciom płynu do mycia naczyń do ust, zmuszanie do jedzenia własnych wymiocin czy picia moczu z podłogi to też tylko namiastka koszmaru. Dodajcie sobie do tego więzienie nagich dzieci przez miesiąc w gołych ścianach, bicie kijem w podeszwy stóp czy wsadzanie dzieciakom kija głęboko do gardła. Nie bez powodu sąd uznał, że większość rzeczy, które Eunice zrobiła nie przyszłą by nawet do głowy przeciętnemu człowiekowi. Eunice była zagorzałą wyznawczynią religijną (Świadkowie Jehowy), jednak myślę, że religia nie ma tutaj bezpośredniego wpływu na jej okrucieństwo - ona po prostu taka była, niezależnie od jej oficjalnych pobudek.

Sama historia nie może budzić w czytelniku mieszanych emocji - zawsze będą one negatywne. Jedynie co mam do zarzucenia wydawcy to okładka. Przedstawia ona co prawda dziewczynkę o oczach tak smutnych, że wzbudza ona natychmiast wrażenie potrzeby miłości, jednak jest ona blondynką, a Alloma ma czarne, kręcone włosy, co wielokrotnie jest powtarzane w książce. Oprócz wspomnień Allomy, najstarszy biologiczny syn Eunice, Christopher również spisał swoje przeżycia w Child C

Słyszeliście o Eunice Spry wcześniej? Więcej o niej tu - klik



9 komentarzy:

  1. I tym sposobem do listy książek, które koniecznie muszę przeczytać dołączyła kolejna. Zapowiada się bardzo..nie wiem jakiego słowa użyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli podoba Wam sie tematyka, to w znaku jest bardzo podobna ksiazka "Pasierbica", o tym jak macocha "zajmuje" sie mala dziewczynka. Jest tez historia dziewczynek z mormonskiej sekty "Ukryte zony", ale nie jestem pewna czy tez na faktach. Mnie najbardziej boli znieczulica otoczenia. Ludzie nie widza/ nie chca widziec, ze dziecku obok dzieje sie krzywda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie najbardziej oburza znieczulica otoczenia. Ludzie nie widza/ nie chca widziec, ze dziecku obok dzieje sie krzywda. Jesli podoba Wam sie tematyka, to w znaku jest jeszcze "Pasierbica", historia dzieczynki, ktora "zajmuje" sie macocha. Mnie bardziej podobaly sie jednak "Ukryte zony", o tym jaki koszmarny los maja dziewczynki w mormonskiej sekcie. Nie jestem tylko pewna, czy to tez historia oparta na faktach.

    OdpowiedzUsuń
  4. to jest też coś w rodzaju "dziewczyny z sąsiedztwa", też na faktach..

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, jesteś chyba pierwszą osobą, która mnie rozpoznała "w realu"! No czemu nie podeszłaś, poczułabym się znaną blogerką :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Staram się być anonimowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie słyszałam tej historii. Brzmi naprawdę przerażająco

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam siły na takie książki. Dziś w radiu usłyszałam wypowiedź lekarza walczącego o życie dziecka z nożem w głowie. Mało, co jest mnie już w stanie zaskoczyć, takie jest życie, ale czemu nie może być więcej książek o tych, którym się coś powiodło czy ominęło? Dla mnie takie historie są naprawdę straszne i niewyobrażalne, a jednak prawdziwe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...