poniedziałek, 2 grudnia 2013

Książkowy poniedziałek, czyli co polecam na prezent

Znacie Mapownik? Uzupełnienie Map? Jeżeli nie to poznajcie i pokochajcie, niezależnie od wieku. I niezależnie od języka jakim posługuje się Wasze dziecko (także podopieczny ;)). Tekstu bowiem w nim mało, a kilka poleceń każdy bez trudu może mu przetłumaczyć.

 Źródło:http://www.wydawnictwodwiesiostry.pl/katalog/wiek/prod-mapy.html

Mapownik, czyli praktyczny kurs mazania po mapach Daniela i Aleksandry Mizielińskich (wyd. Dwie Siostry) przeznaczony jest dla dzieci. Ale ja osobiście sama chętnie bym po nim pomazała.

Składa się on z 36 kart pracy (dużego formatu), na których dziecko ma za zadanie na przykład pokolorować mapę Stanów Zjednoczonych 4 kolorami, tak by stany w tych samych kolorach nie stykały się ze sobą, lub przejść labirynt. Wszystko twórczo, kreatywnie, zabawnie

 Źródło:http://www.wydawnictwodwiesiostry.pl/katalog/?psearch[prodkey]=mapownik

Zdecydowanie mój numer jeden na liście prezentów dla każdego w wieku od 5 do 12 lat.

Mimo, że Mapownik ma być uzupełnieniem Map, to uważam, że przy wykonywaniu razem z dzieckiem kreatywnych zadań można się bez Map obejść. Wystarczy tylko pomóc dziecku uzupełniać karty pracy.

Jednak i Mapy i Mapownik są świetne. Gratuluje pomysłu oraz wydania i autorom i wydawcom.

Znacie podobne, kreatywne nowości na rynku?


2 komentarze:

  1. Wygląda to bardzo ciekawie, chętnie zajrzałabym do środka. Pedagogiem być może nie jestem, ale czasami sama mam takie zrywy, żeby nauczyć się położenia każdego państwa na świecie i ich stolic, a nauka poprzez zabawę działa nawet na dorosłych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znałam Mapy tylko z internetu, ale ostatnio natknęłam się w ksiegarni i pozwoliłam sobei zajrzeć do środka. Rewelacja, super sparwa, ama bym z chęcia wyruszyła w dalką podróz z ta książką. Rozbudzi ciekawość każdego dziecka.

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...